Englanti, Englanti, Englanti!! Taalla mina olen!!

Suuri paatos tehtavana. Menenko Brightoniin siskon luokse vaiko en? Mulla on paha tapa juuttua sukulaisille, koska ne on niin mukavia. Jos siis valitsen menevani Brightoniin, niin osaanko olla vain kaksi paivaa ja jatkaa sitten matkaa? Toisaalta olen aika harvoin Englannissa ja nyt on vain n.50km Brightoniin. Paatos: menen siskoa moikkaamaan pariksi paivaksi.

Portsmouth on melko iso kaupunki, joten liftauspaikalle ei ihan noin vain paase. Eika mulla ollut Portsmouthin karttaa. Mutta olin rannikolla, joten suunnistus ei pitaisi olla kovin haasteellista. Siita huolimatta ensiks olin menossa vaaraan suuntaan, koska en tiennyt, etta Brightoniin menevalle tielle mennaan menemalla ensin pois Brightonista pain. Kavelin ja kavelin. Jossain vaiheessa totesin, etta parempi menna kaupungin laidalle bussilla. Sitte totesin, etteihan mulla oo puntia. Keskustaan vaan ettii automaattia. Ekassa ei toiminu kortti, tokassa onneks toimi. Meinasin menna bussilla Brightoniin, pysakki oli ihan lahella, mutta olin innoissani kokeilemaan liftausta Englannissa, joten painoin mieleeni bussipysakin ja lahdin liftipaikalle. Matkalla bussipysakille oli kartta, josta otin kuvan. Digikamera on hyva keksinto :) Kavin juna-asemallakin. Juna maksoi hurjasti, suorastaan pyorryttavan paljon. Lahes 20€ 50kilsan matkasta!! En kylla mene!!

Menin bussilla sopivaan liftipaikkaan. Liftasin ja sain kyydin parempaan paikkaan. Taas odotusta. Paikka oli huono, ihan motarin lahella, mutta ei ollut tiedossa parempaakaan. Kartassa tie oli nayttanyt pienemmalta. Odotin, auto pysahty. Se oli se sama tyyppi, joka oli mut tuonutkin siihen. Se oli kaynyt silla valin kaupassa. Se vei mut taas parempaan paikkaan. Ei siitakaan kukaan ottanut kyytiin. Mun Englanti-into laantui. Lopulta hyppasin bussiin, joka meni Brightoniin. Mua oltiin varoteltu, etta matka kestaa 4 tuntia. Nauroin vaan. Eihan nyt 50km matkassa voi niin kauaa kestaa!! Mutta melkein nelja tuntia siina meni!! Eipa se maksanutkaan kuin 4£ joka on 4,5€. (aikamoinen hintaero bussin ja junan valilla)

Brightoniin paastya en muistanut enaa tarkalleen, missa kohti Pale asuu ja missa on Northern Lights bar (joka on siis mun siskon ja sen miehen omistama). Noloa myontaa, mutta jouduin kaymaan hostellissa kysymassa, missa se Norre oikeen on. Parempi kysya kuin harhailla rinkan kanssa. Eipa se ollut kuin parin korttelin paassa siita, missa olin, joten en ollut ihan ihan vaarilla jaljilla!!

Voitte uskoa, etta Pale (mun sisko) hammasty, kun ma kavelin sisaan! En ollut kertonut sille, etta oon tulossa.